Hadis Nabi mengenai wanita.

Doa perempuan lebih makbul daripada lelaki kerana sifat penyayang yang lebih kuat daripada lelaki. Ketika ditanya kepada Rasulullah akan hal tersebut, jawab baginda, "Ibu lebih penyayang daripada bapa dan doa orang yang penyayang tidak akan sia-sia".

Selasa, 09 Juni 2009

Ingin Seperti Kupu-Kupu


Hari ini aku bukan siapa-siapa. Esok hari aku juga bukan siapa-siapa. Aku hanyalah gadis biasa. Yang di lahirkan dari orang biasa. Penampilanku juga biasa-biasa saja. Tapi tahukah kamu aku punya keinginan seperti kupu-kupu. Aku ingin terbang bebas tanpa beban. Menghisap yang baik tanpa merusaknya. Kupu-kupu tidak pernah menjadi beban buat orang lain. Dimanapun dia hinggap tak ada ranting yang patah. Dan dia hanya menghisap madu yang manis. Kupu-kupu berasal dari ulat yang menggelikan tapi dia bisa jadi makhluk yang sangat mengagumkan.

2 komentar:

  1. Insya Allah apa yang Ukhti cita-cita akan terwujud menjadi Wanita soleh dan kelak akan menjadi Istri yg soleha

    BalasHapus
  2. Amien kak. Semoga Allah Paring.

    BalasHapus